חדשות ג'ומלה

האם חנות ג'ומלה כבר מוכנה למבצעי Black Friday?

שוב הזמן הזה בשנה - יום שישי השחור - מבצעי Balck Friday. במאמר זה נדון בפעולות מפתח הדרושות כדי להכין אתר מסחר ג'ומלה לבלאק פריידי: הכל מהכנת התוכן ועד להאצת האתר וגיבוש מדיניות ההחזרה.
 
 
אופטימיזציה של חנות ג'ומלה להמרות: הצעד הראשון הוא לוודא שאתר ג'ומלה עצמו מוכן ליום הגדול ומותאם לקידום מכירות. ראשית, האם יהיה דף נחיתה ייעודי לעסקאות בלאק פריידי? אם כן, יש לוודא כי הוא מותאם להמרות, כדי להניב כמה שיותר מכירות. אסטרטגיית חובה אחת היא עניין הדחיפות - מומלץ להדגיש שזו העסקה הטובה ביותר בשנה (אם זה נכון) ולכלול כמה טיימרים גדולים לספירה לאחור לצורך יצירת FOMO. בלאק פריידי הוא גם זמן מצוין לתרגל מכירות צולבות והגדלת סל הקניה: מושכים קונים לאתר עם עסקאות בלאק פריידי ואז אפשר להשתמש בעסקאות אלו כהזדמנות למכור אותם במוצרים אחרים. יש להקפיד על ביצוע אופטימיזציה של תהליך התשלום כדי שמסלול התשלום יהיה מהיר וקל ככל האפשר.
 
דיוור נכון ללקוחות: אנשים לא יכולים לנצל את מבצעי בלאק פריידי באתר, אלא אם כן הם יודעים מה נכלל בהם. זה נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לזכור שמכירות בלאק פריידי לא קורות מאליהן. אחת הדרכים הטובות ביותר להביא תנועה לעסקאות באתר היא באמצעות דיוור דוא"ל: שילוב המלצות של אנשים שקנו באתר בלאק פריידי האחרון, יצירת הסכמה ייעודית שאנשים יכולים להצטרף לדיוור כדי לקבל הודעה על העסקאות של השנה.
 
פרסום פוסטים ברשתות חברתיות: דיוור דוא"ל הוא לא הדרך היחידה להגיע לקונים מתעניינים. כדאי גם להכין פוסטים לשיתוף בכל הערוצים החברתיים של אתר מסחר ג'ומלה. קיימים כלים חינמיים וכלים בתשלום המאפשרים ליצור בקלות גרפיקה נאה עבור עסקאות בלאק פריידי (בגודל מתאים לרשתות חברתיות שונות). מומלץ להכין את הגרפיקה הזו להפעלה ולתזמן את הפוסטים במועדים שונים. אפשר גם לשתף ספירות לאחור כדי לבנות קצת ציפייה.
 
שיתוף עסקאות בלאק פריידי באתר המסחר של ג'ומלה עם גורמים משפיעים רלוונטיים: אסטרטגיה מצוינת נוספת למשוך תשומת לב לעסקאות בלאק פריידי היא לשתף את המכירות עם בלוגים ומשפיענים פופולריים במרחב הסייבר. אתרי תוכן רבים להוטים להיכנס לטירוף הבלאק פריידי וליצור עסקאות שהם חולקים עם הקוראים שלהם: הרבה יותר קל להגיע לנפח עסקאות גדול כאשר חברות יוצרות שיתוף פעולה ומשתפות את העסקאות שלהן.
 
תאימות, מהירות ונוחות אתר מכירות ג'ומלה בניידים: מסתבר שסמארטפונים היוו 40% מכלל מכירות המסחר האלקטרוני בבלאק פריידיי 2020. לקוחות סמארטפונים הוציאו סכום עתק של 3.6 מיליארד דולר ביום הגדול! (מקור: אדובי). בשנת 2021, סביר להניח שאותן מגמות נמשכות, מה שאומר שחובה לוודא שהדפים והמבצעים באתר מסחר ג'ומלה מותאמים כולם לנייד וניתנים לתפעול בנוחות מקסימלית. חשוב לציין גם את מהירות האתר בנייד: למרות שמהירות האתר חשובה גם למבקרים במחשב שולחני, במיוחד מבקרים בנייד נוטים ללחוץ על כפתור החזרה אם לוקח לאתר יותר מדי זמן להיטען.
 
וידוא שאתר מסחר ג'ומלה נטען במהירות: כשרוצים למקסם את אפשרויות המכירות של מבצעי בלאק פריידי, חובה לוודא שאתר המסחר נטען במהירות. הביצועים של האתר ישפיעו על הכל - החל מכמה קונים לוחצים על כפתור החזרה לפני שבכלל הסתכלו על העסקאות  ועד שיעורי ההמרה של הקונים שנשארים באתר.
 
הכנת אתר מסחר ג'ומלה לעלייה בתעבורה: איך מוודאים שהתשתית של אתר מסחר ג'ומלה מוכנה להתמודד עם גידול בתעבורה של בלאק פריידי? הדבר האחרון שבעלי אתר מסחר ג'ומלה רוצים הוא שהמבצעים יפיקו המון עניין... אבל האתר לא יעמוד בלחץ, יקרוס, יאט ויגרום לאיבוד מכירות. תוספים והרחבות לניהול מטמון עשויים לעזור, אולם מעבר לכך מומלץ לבדוק עם חברת אחסון האתר ולוודא שתשתית אחסון האתר תכיל את כל המשאבים הדרושים ליום המכירות הגדול. במצב זה יש אפילו לשקול להעביר אתר מסחר ג'ומלה מאחסון שיתופי לאחסון VPS על מנת לאפשר הגדלת משאבי זיכרון ותעבורה.
 
שימוש ברשת להעברת תוכן (CDN) כך שלכל המבקרים באתר (בכל העולם) תהייה חווית קניה טובה: בלאק פריידי הפך גלובלי וזה אומר שהמבקרים באתר מסחר ג'ומלה רב לשוני יכולים להגיע מכל רחבי העולם, במיוחד אם האתר מוכר גם מוצרים דיגיטליים. כשזה מגיע ליצירת חווית קניה עבור קהל עולמי, מומלץ מאד להשתמש ברשת להעברת תוכן - CDN, אשר מאיץ את האתר עבור מבקרים ברחבי העולם על ידי שמירת נכסי האתר במטמון של שרתים ברחבי העולם. בדרך זו, לקוח מארה"ב יכול ליהנות מאתר מסחר הנטען במהירות (דרך שרת CDN הקרוב אליו גיאוגרפית).
 
אופטימיזציה של התמונות באתר: התמונות באתר מסחר ג'ומלה ממלאות תפקיד גדול באיזו מהירות האתר נטען וכיצד הוא יעמוד תחת גל תעבורה גבוה, במיוחד במקרה בו בחנות המסחר אלקטרונית קיימות תמונות מוצר שונות לכל פריט. לתמונות גדולות יותר לוקח יותר זמן להיטען והן גם צורכות יותר רוחב פס של השרת. חיוני למצוא דרכים להקטין את גודל התמונות מבלי לאבד איכות: אם למשל מציגים תמונה ממוזערת של מוצר בגודל 250×250 פיקסלים, אין שום צורך להשתמש בתמונה ברוחב של 2,000 פיקסלים. כמו כן, קיימים כלים אונליין לדחיסת התמונות ואופטימיזציה שלהן.
 
בחינת מדיניות ההחזרה ואת הבטחת שביעות הרצון של לקוחות אתר חנות ג'ומלה: חלק מהלקוחות עלולים לקנות מתוך אימפולס כי הם לא רוצים לפספס את העסקה, רק כדי לשנות את דעתם מאוחר יותר ברגע שה- FOMO ייפסק. לחלופין, ייתכן שהם פשוט לא יהיו מרוצים... אפשר לשקול מדיניות החזרה מיוחדת של בלאק פריידי, אולם לפני כן מומלץ להבהיר את מדיניות ההחזרות ולוודא שהקונים רואים ומבינים אותה. מדיניות ההחזרים צריכה לכלול: הסבר התנאים מתי זכאי הלקוח להחזר, הצגת המועדים למשל האם הלקוח צריך לפעול תוך 14 יום מרגע הרכישה? תוך 14 יום מרגע קבלת המוצר? הסבר של כל תהליך ההחזרות למשל האם על הלקוחות למלא טפסים כלשהם? לשלוח את המוצר בחזרה? הסבר ללקוחות כיצד הם יקבלו את כספם בחזרה, למשל האם מדובר בהחזר מזומן לכרטיס האשראי? האם זה רק אשראי בחנות?