חדשות ג'ומלה

ג'ומלה - אופקים חדשים עם שדות מותאמים אישית

רכיב השדות המותאמים אישית של ג'ומלה הוצג לראשונה בשנת 2017 עם שחרורה של גרסת ג'ומלה 3.7. רבים מודעים לקיומו של רכיב השדות המותאמים אישית, אך לא כולם הבינו עדיין עד כמה הוא בעל פוטנציאל ובכמה הזדמנויות ניתן להשתמש בו. במאמר זה נציג מספר דוגמאות לאתרים אשר עשו שימוש בשדות מותאמים אישית. ללא ספק - הוכחה ששדות מותאמים אישית מעלים את ג'ומלה לרמה אחרת.
 
בשלב זה, שדות מותאמים אישית זמינים בשלושה רכיבים מובנים של ג'ומלה: מאמרים, פרופילי משתמשים, איש קשר. המערכת מאפשרת שימוש ב-15 סוגים שונים של שדות מותאמים אישית, כגון: טקסט, תמונה, מדיה, לוח שנה, תיבת בחירה ועוד. יש לציין כי קיימים תוספי ג'ומלה ב- JED אשר כוללים פיתוחים ותוספות לרכיב המובנה של ג'ומלה לשדות מותאמים אישית.
 
בדוגמא הראשונה לשימוש בשדות מותאמים אישית, ניתן למצוא אתרי ג'ומלה אשר מציגים למשתמשים אינדקס אנשי קשר. באתר מסוג זה, שימוש בשדות מותאמים אישית מאפשר להציג רשימה של אנשי קשר, כאשר לכל אחד ואחת מאנשי הקשר: תמונה, שם מלא, חברה / ארגון, שפה וכפתור לפרטים נוספים. הקלקה על אחד מאנשי הקשר פותחת עמוד ייעודי אשר גם כן עושה שימוש בשדות מותאמים אישית ומציג תמונה מוגדלת, אמצעים ליצירת קשר וטקסט. דוגמא נוספת לשימוש בשדות המותאמים אישית של ג'ומלה, היא באתר סרטים (פסטיבל סרטים ליתר דיוק). באתר זה משמשים השדות המותאמים אישית להצגת מועד הקרנה, קדימון ומידע טקסטואלי. כמובן שניתן להציג באמצעות השדות המותאמים אישית של ג'ומלה גם מידע נוסף כגון: שם הבמאי, מחיר כרטיס, מפת הגעה ועוד. דוגמא שלישית לאתר ג'ומלה המשתמש ברכיב שדות מותאמים אישית, הוא אתר "מאגר ידע" - Knowledge Base. למעשה, סוג אתר זה הוא רחת הדוגמאות הטובות ביותר לשימוש בשדות מותאמים אישית באתרי ג'ומלה, היות והרכיב מאפשר הצגת מגוון עשיר של מידע (תמונות, וידאו, טקסט ועוד) עבור ערכים שנבחרו מראש על ידי בעלי האתר. הדוגמא האחרונה לשימוש בשדות מותאמים אישית בג'ומלה, היא יצירת קטלוג מוצרים: דף מוצר משתמש בשדות מותאמים אישית להצגת תמונה / מותג / תיאור / מאפיינים / מאפיינים / דגמים. לחצן יצירת קשר  מציג טופס יצירת קשר המשלב באופן אוטומטי את השדות המותאמים אישית של המוצר בהודעת דוא"ל הנשלחת  לבעלי האתר. כמו כן, באמצעות שימוש בתגיות המובנות של ג'ומלה, יכול המשתמש באתר לגשת ישירות לכל המוצרים של מותג מסוים בקטלוג.